شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 5, 2024
کارگاه توانمندسازی ائمه جماعات تهران

حوزه/ اولین جلسه کارگاه توانمندسازی ائمه جماعات تهران و کادر مساجد در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، اولین جلسه کارگاه توانمندسازی ائمه جماعات تهران و کادر مساجد در راستای اجرای طرح مسجد تراز انقلاب اسلامی ایران در تهران برگزار شد.

در این جلسه، حجت‌الاسلام غفاری، مسئول طرح هجرت معاونت تبلیغ حوزه های علمیه کشور با عرض خیر مقدم و ابراز تسلیت به مناسبت شهادت حجت‌الاسلام سید حسن نصرالله و سردار شهید نیلفروشان گفت: نزدیک به ۱۶۰۰۰ نفر درسال ۷۹ از قم هجرت کردند بنابر فرمایش مقام معظم رهبری و الان حدود ۷۰۰۰ نفر در این راستا مشغول فعالیت تبلیغی در مساجد و ادارات و مراکز فرهنگی حضور دارند.

وی گفت: نزدیک به ۳۰۰۰ نفر در مناطق کم برخوردار و مناطق بدون امام جماعت فعالیت در مساجد و مراکز تبلیغی چه به صورت تمام وقت و چه به صورت پاره وقت مشغول هستند. در بسیاری از مناطق کشور از این ظرفیت برخوردار نیستیم و باید از ظرفیت حوزه های علمیه کمک بگیریم تا نواقص و کمبود هارا جبران نماییم.

حجت‌الاسلام غفاری افزود: از زمان انقلاب اسلامی و دهه شصت ظرفیت مساجد و کارکردهای آن از صرف نماز خواندن خارج شده و امورات مختلف مثل شورای حل اختلاف ها و برنامه های آموزشی و... را داشتیم ولی متأسفانه خیلی از این کارکردها از مساجد برداشته شد.

وی یادآور شد: خیلی از طرح ها در مجموعه های فرهنگی برای رفع این نواقص ها داده شد و یکی از آن ها طرح حوزه های علمیه مبنی بر مساجد تراز انقلاب اسلامی بوده که بتوانیم بواسطه این دوره بتوانیم ائمه جماعاتمان را توانمند کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha